.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابتلای بیش از ۷۴۰ میلیون نفر در جهان به "وزوز" گوش
محققان کشف کرده اند که بیش از ۷۴۰ میلیون نفر در جهان از انواع مختلف وزوز گوش رنج می‌برند که ۹.۸ درصد آن‌ها به وزوز مزمن مبتلا هستند.
ابتلای بیش از ۷۴۰ میلیون نفر در جهان به "وزوز" گوش

شمال نیوز: وزوز گوش یک اختلال در عملکرد سیستم عصبی سالمندان و بزرگسالان است. هنگامی که این حالت ظاهر می‌شود، به نظر می‌رسد که فرد همیشه صدایی شبیه صدای زنگ در گوش یا صدایی دیگر را می‌شنود، بدون اینکه محرک‌های صوتی خارجی وجود داشته باشد. این تغییر در برخی موارد به طور خودکار ایجاد می‌شود و در برخی دیگر نشانه بیماری‌های جدی است.

برای اولین بار، محققان اروپایی یک مطالعه سیستماتیک اختصاص داده شده به وزوز گوش را در جهان انجام دادند که طی آن ۱۱۳ مطالعه علمی منتشر شده مربوط به شیوع وزوز گوش در سال‌های ۱۹۷۲-۲۰۲۱ را مورد مطالعه قرار دادند. بر اساس نتایج این مطالعات، محققان تعداد افرادی که از وزوز گوش در جهان رنج می‌برند و همچنین جنسیت و سن آن‌ها را مشخص کردند.

محققان می‌گویند: بررسی سیستماتیک ما از مطالعات قبلی نشان داد که بیش از ۷۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان از وزوز گوش رنج می‌برند که از این تعداد ۱۲۰ میلیون نفر وزوز گوش را یک مشکل جدی سلامتی می‌دانند. بنابراین، این موضوع باید هنگام توسعه اقدامات برای حفظ سلامت جمعیت جهان مورد توجه قرار گیرد.

محققان دریافته اند که ۹.۸ درصد از کل افراد مبتلا به وزوز گوش از وزوز مزمن رنج می‌برند؛ و اینکه مردان بیشتر از زنان به آن مبتلا می‌شوند.

محققان تاکید کرده اند که وزوز گوش در افراد بالای ۶۵ سال (۲۳.۶ درصد) و در افراد ۱۸ تا ۴۴ سال ۱۳.۷ درصد است. این نشان دهنده تأثیر تغییرات در ساختار سیستم عصبی، ساختار گوش و استخوان‌های جمجمه در ایجاد این سندرم است.

دانشمندان امیدوارند که این مطالعه به کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و همچنین ادارات بهداشت ملی کمک کند تا راهبردی برای مطالعه این اختلال به منظور ابداع راه‌های موثر برای درمان وزوز گوش ایجاد کنند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.